"Samen werken aan verbetering en helderheid"
Waar samenwerking tussen mensen plaatsvindt, ontstaan soms ongewilde misverstanden. Als je om welke reden dan ook niet tevreden bent of het niet eens bent met bepaalde zaken, waardeer ik het als je me hiervan op de hoogte stelt. Het is mijn intentie om hiervan te leren, niet alleen ten behoeve van jouw behandeling maar ook voor andere cliënten. Dit biedt de mogelijkheid om samen tot een oplossing te komen. Indien we er samen niet uitkomen, kan een collega worden betrokken om verheldering te brengen en mogelijk tot een oplossing te komen..
Hoe gaat dit in zijn werk?
Ben je ontevreden over mij of over de gang van zaken in mijn praktijk? Heb je vragen of opmerkingen over mijn diensten? Laat het me alsjeblieft weten tijdens een gesprek, omdat een klacht de interactie tussen jou als cliënt en mij als behandelaar kan belemmeren. Telefonisch gemelde klachten zal ik noteren, zodat we deze in een daaropvolgend gesprek samen kunnen bespreken. Ik sta open voor een dialoog en streven ernaar om gezamenlijk tot een oplossing te komen.
Indien ondanks gesprek de ontevredenheid aanhoudt
Het kan voorkomen dat, ondanks een gesprek, de ontevredenheid blijft bestaan. Mocht een oplossing buiten ons bereik liggen, dan kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging van de NVPA. Deze functionaris is volledig onafhankelijk en ondersteunt je bij het indienen en verdere afhandeling van je klacht. De klachtenfolder, inclusief een klachtenformulier, staat tot je beschikking.
Elke klacht wordt geregistreerd, afzonderlijk beoordeeld en indien nodig gevolgd door corrigerende en/of preventieve acties. De evaluatie van klachten dient als basis voor passende preventieve maatregelen. Klachten (feedback) en de behandeling ervan zijn jaarlijks onderwerpen van bespreking en analyse in mijn praktijk. Lees over de klachtenregeling.

